Generation Jobb 2018

Insight Intelligence har för fjärde året genomfört en riksomfattande attitydundersökning om hur unga i Sverige ser på jobb och arbetsmarknad.

Årets undersökning som är gjord i samarbete med Malmö Stad, Fryshuset, Adecco Group och Jobba grönt, visar att andelen unga i Sverige som anser att det är lätt att få ett jobb har mer än fördubblats sedan 2014.

Samtidigt finns en del orosmoment. Osäkra anställningsformer och höga krav på arbetslivserfarenhet ses som några av de främsta utmaningarna för unga på arbetsmarknaden.

Det finns stora skillnader i synen på arbetsmarknaden mellan män och kvinnor. Män tycker i större utsträckning (32%) än kvinnor (20%) att det är lätt för unga att få jobb. Unga män har överlag ett betydligt större självförtroende på arbetsmarknaden än unga kvinnor.

4900 kr  (inkl. moms)

Vi accepterar: Visa, Mastercard, Amex, Maestro, Klarna.